Diensten

Welke SEO-strategieën kunnen we zoal toepassen?​

 

De SEO-optimalisatie van je website is van groot belang. Als grootste zoekmachine ter wereld wil Google haar gebruikers namelijk waardevolle en relevante zoekresultaten geven. Van alles op jouw website moet hier dus op afgestemd zijn en daarom mogelijk aangepast worden.

Zo hoog mogelijk in relevante zoekresultaten verschijnen, is mogelijk door het inzetten van een of meerdere SEO-strategieën. Een combinatie van deze strategieën zorgt uiteraard voor een nog sterkere en betere SEO-optimalisatie. Let wel, het zoekmachine optimaliseren neemt meer tijd in beslag dan je wellicht denkt én het vergt de benodigde kennis. Onze SEO-specialist beschikt over alle kennis en expertise en helpt je dan ook graag bij je zoekmachine marketing.

Onderstaand vind je onze SEO-diensten.

Zoekwoorden onderzoek

Bij een zoekwoorden onderzoek wordt onderzocht wat de voor jóuw bedrijf meest relevante en waardevolle zoekwoorden zijn.

Vervolgens is het zaak om deze zoektermen met regelmaat terug te laten komen op je website. Verwerk deze zoektermen in je artikelen, blogs, productbeschrijvingen, enzovoorts.

Content marketing

Contentmarketing is het marketing- en bedrijfsproces voor het creëren en plaatsen van relevante en waardevolle content (=inhoud) om je doelgroep te bereiken. Er zijn veel soorten content. Onder content valt eigenlijk alles wat inhoudelijk bijdraagt aan de online platformen van je bedrijf. Denk aan content in de vorm van blogs en artikelen, productomschrijvingen, productinformatie, afbeeldingen, infographics (informatieve illustraties) en video’s.  

Belangrijk is dat deze vormen van content inhoudelijk van goede kwaliteit zijn en relevant zijn voor de bezoeker en dus Google! Naast afbeeldingen in een artikel, weegt ook de lengte van het artikel zelf mee. Hoe meer tekst, des te rijker het artikel, mits de tekstinhoud van goede kwaliteit is natuurlijk. Wij hebben ook de content gemaakt van onlinegadgetshop.nl.

Alvorens onze contentmaker aan de slag gaat met het maken van waardevolle content, verdiept hij zich volledig in je bedrijf en de markt, zodat hij de perfecte content voor je kan creëren en plaatsen. Bij het creëren van de content wordt er rekening met de allerkleinste details en de belangrijkste richtlijnen van Google, zodat de content 100% “SEO-proof” is.

Linkbuilding

Het is mogelijk om een of meerdere links op een website aan te brengen die bezoekers verwijzen naar jouw eigen website. Dit principe wordt Linkbuilding genoemd. Deze links, die bezoekers doorverwijzen naar jóuw website, worden backlinks genoemd.

Voorheen keek Google vooral naar het aantal backlinks dat naar jouw website leidde. Aan de hand daarvan beoordeelde Google hoe relevant jouw website is voor zoekers. Dit houdt in: des te meer links naar jouw website, des te populairder en dus belangrijker je website, volgens Google. Google zal jouw website bij bepaalde zoektermen dan ook hoger in de zoekresultaten plaatsen. Zoekmachine Google wil haar gebruikers namelijk waardevolle zoekresultaten bieden.

Kwantiteit is hier niet meer de enige belangrijke factor. Tegenwoordig let Google ook op de kwaliteit en relevantie van de zogenaamde “backlinks”. Hoe relevanter de website volgens Google, des te hoger plaatst Google deze in de zoekresultaten.